آخرین اخبار نشریه
    اندیشه و رفتار در روان شناسی بالینی ( علمی - پژوهشی )
  • شماره های پیشین

  • معرفي نشريه
    علمی پژوهشی

    این فصل نامه برابر رای کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور  رتبه ی علمی-  پژوهشی دارد ، در ISC نمایه می شود و مقاله هایی را می پذیرد که در زمینه ی روان شناسی بالینی و سلامت باشد. لطفا قبل از ارسال مقاله، توضیحات موجود در راهنمای نویستدگان را بخوانید.

    لازم است ابتدا از محل ورود به سامانه،  ثبت نام در سامانه را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات خود در صفحه ای که برایتان باز شده است، و کلیک کردن ذخیره، بلافاصله رمز ورود شما به ایمیل تان ارسال می شود. دوباره از قسمت ورود به سامانه با وارد کردن نام کاربری و رمزتان وارد و به عنوان نویسنده مقاله ی خود را ارسال کنید. 

    مهم: بر اساس تصمیم هیات تحریریه در حال حاضر هیچ هزینه ای بابت داوری یا چاپ مقاله‌ها دریافت نمی‌شود.

     


    آخرین مقالات منتشر شده
    پربازدیدترین مقالات

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - اثر بخشی درمان شناختی رفتاری مدیریت خشم بر پرخاشگری جسمی و عزت نفس دانش آموزان
      اکرم انصاری مقدم جیتندرا ماهان مینا سگال
      شماره 54 , دوره 14 , زمستان 1398
      مدیریت خشم شامل طیف وسیعی از مهارت ها است که می تواند به شناسایی علائم خشم و کنترل آن کمک کند. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر درمان شناختی رفتاری گروهی مدیریت خشم بر کاهش پرخاشگری جسمی و افزایش سطح عزت نفس دانش آموزان با سطح خشم بالا انجام شد. برای این منظور طی یک پژوهش چکیده کامل
      مدیریت خشم شامل طیف وسیعی از مهارت ها است که می تواند به شناسایی علائم خشم و کنترل آن کمک کند. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر درمان شناختی رفتاری گروهی مدیریت خشم بر کاهش پرخاشگری جسمی و افزایش سطح عزت نفس دانش آموزان با سطح خشم بالا انجام شد. برای این منظور طی یک پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون پس آزمون و گروه کنترل، ۲۲۵دانش آموز دوره راهنمایی از مدارس شهر تهران انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی (48 پسر و 64 دختر) و گروه کنترل (58 پسر و 54 دختر) قرار گرفتند. دانش آموزان گروه آزمایشی 10 هفته درمان شناختی رفتاری کنترل خشم دریافت کردند و دانش آموزان گروه کنترل در این دوره هیچ درمانی دریافت نکردند. دانش آموزان هر دو گروه قبل و بعد از برنامه از نظر خشم، پرخاشگری و عزت نفس مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تحلیل کوواریانس تفاوت معنی داری بین گروه آزمایشی و کنترل در پرخاشگری جسمی و عزت نفس نشان داد. یافته ها از اثرات مثبت درمان شناختی رفتاری مدیریت خشم در این گروه سنی حمایت می‌کند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - مقایسه ی اثربخشی درمان یکپارچه نگر، معنویت درمانی و درمان شناختی- رفتاری بر اختلال عملکرد جنسی در بیماران مبتلا به سرطان پستان
      شوان شیدائی اقدم فرح لطفی کاشانی شهرام وزیری افسانه خواجوند خوشلی
      شماره 54 , دوره 14 , زمستان 1398
      پستان نمادی از زنانگی است، از بین رفتن پستان به نوعی زنانگی و جذابیت جنسی زنان را کاهش می دهد. هدف پژوهش حاضر،‌ مقایسه اثربخشی درمان یکپارچه نگر، معنویت درمانی و درمان شناختی- رفتاری بر اختلال عملکرد جنسی در بیماران مبتلا به سرطان پستان بود. بدین منظور طی یک پژوهش نیمه چکیده کامل
      پستان نمادی از زنانگی است، از بین رفتن پستان به نوعی زنانگی و جذابیت جنسی زنان را کاهش می دهد. هدف پژوهش حاضر،‌ مقایسه اثربخشی درمان یکپارچه نگر، معنویت درمانی و درمان شناختی- رفتاری بر اختلال عملکرد جنسی در بیماران مبتلا به سرطان پستان بود. بدین منظور طی یک پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون، پس آزمون و گروه کنترل، ۶۰ نفر از زنان مبتلا به سرطان پستان بیمارستان شهدای تجریش شهر تهران به روش نمونه ی در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در ۳ گروه آزمایش و ۱ گروه کنترل کاربندی شدند. گروه ها قبل و بعد از اتمام پژوهش و 2 ماه بعد از آن، از مداخله از نظر تجربه جنسی مورد آزمایش قرار گرفتند، جلسات گروه درمانی جداگانه برای هر سه گروه یک بار در هفته به مدت ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای تشکیل شد. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که درمان یکپارچه نگر، درمان شناختی- رفتاری و معنویت درمانی بر عملکرد جنسی بیماران تحت آموزش، موثر بوده است و این تاثیر در آزمون پیگیری پایدار بوده است. به نظر می رسد که این درمان ها می توانند در کنار سایر مداخلات مثل دارو درمانی و مداخلات پزشکی، در کاهش اختلال عملکرد جنسی این بیماران موثر باشند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - مقیاس دشواری تنظیم هیجان
      محمدعلی بشارت
      شماره 47 , دوره 13 , زمستان 1397

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - عزت نفس، رضایتمندی و نگرش به دوام اثر دارو در افراد متقاضی انجام بوتاکس در کلینیک های منتخب شهر تهران
      محمد صاحب الزمانی فرهاد ادهمی مقدم فیروزه دلاوران بهاره زاهد پاشا
      شماره 60 , دوره 16 , تابستان 1400
      تأکید بیش از حد بر زیبایی، باعث رشد روزافزون متقاضیان جراحی زیبایی در کشورهای مختلف شده است. این جراحی ها بیشتر برای از میان بردن ناخوشنودی افراد از ظاهر خود و در پاره ای از موارد جهت افزایش عزت نفس انجام می شود. هدف این پژوهش، بررسی میزان عزت نفس، رضایتمندی و نگرش به د چکیده کامل
      تأکید بیش از حد بر زیبایی، باعث رشد روزافزون متقاضیان جراحی زیبایی در کشورهای مختلف شده است. این جراحی ها بیشتر برای از میان بردن ناخوشنودی افراد از ظاهر خود و در پاره ای از موارد جهت افزایش عزت نفس انجام می شود. هدف این پژوهش، بررسی میزان عزت نفس، رضایتمندی و نگرش به دوام اثر دارو در افراد متقاضی انجام بوتاکس درکلینیکهای منتخب شهر تهران بود. برای این منظور، طی یک پژوهش توصیفی- مقطعی به روش نمونه گیری در دسترس، 240 متقاضی بوتاکس از نظر عزت نفس، رضایتمندی و نگرش نسبت به دوام دارو مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد عزت نفس، رضایتمندی و نگرش نسبت به دوام اثر دارو، ارتباط معناداری را بین زنان و مردان نشان ندارد. نتایج، ارتباط معناداری را بین عزت نفس و رضایت مندی از تزریق بوتاکس و نگرش به دوام اثر دارو و رضایت مندی نشان می‌دهد. نتایج نشان می دهد که هر چه نگرش نسبت به دوام اثر دارو افزایش یابد، رضایتمندی و هر چه رضایتمندی افزایش یابد، عزت نفس افراد نیز افزایش می یابد. این پژوهش از رابطه عزت نفس و تقاضا و اقدام پزشکی برای زیبایی حمایت می‌کند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - پیش بینی افکار خودکشی بر اساس مولفه های شخصیت مرزی و اسکیزوتایپی در دانشجویان علوم پزشکی
      احمد ولیخانی علی فیروزشاهی
      شماره 37 , دوره 10 , پاییز 1394
      یکی از عوامل مهم مرتبط با خودکشی وجود رگه هایی از شخصیت های مرضی در افراد است. در بین سه خوشه ی اختلال شخصیت، اختلال شخصیت اسکیزوتایپی و اختلال شخصیت مرزی از مهم ترین اختلالاتی هستند که به نظر می رسد در فکر کردن به خودکشی، اقدام به خودکشی و خودکشی کامل نقش دارند. هدف پ چکیده کامل
      یکی از عوامل مهم مرتبط با خودکشی وجود رگه هایی از شخصیت های مرضی در افراد است. در بین سه خوشه ی اختلال شخصیت، اختلال شخصیت اسکیزوتایپی و اختلال شخصیت مرزی از مهم ترین اختلالاتی هستند که به نظر می رسد در فکر کردن به خودکشی، اقدام به خودکشی و خودکشی کامل نقش دارند. هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ی مولفه های شخصیت مرزی و اسکیزوتایپی با افکار خودکشی در بین دانشجویان بود. بدین منظور، طی یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی، 250 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پژشکی شیراز انتخاب و از نظر ویژگی های شخصیت مرزی، شخصیت اسکیزوتایپی و افکار خودکشی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج آزمون همبستگی تفکیکی نشان داد که تمامی مولفه های شخصیت مرزی و اسکیزوتایپی به طور مثبت و معناداری با افکار خودکشی رابطه داشتند اما، تنها ناامیدی و علایم پارانوییدی و تجزیه ای وابسته به تنیدگی و سوظن پارانوییدی/ اضطراب اجتماعی توانستند به طور معناداری افکار خودکشی را پیش بینی کنند. با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش می توان گفت در افراد بهنجاری که رگه هایی از شخصیت های مرزی و اسکیزوتایپی را دارند، افکار خودکشی آنان باید بررسی شود و برای پیشگیری از اقدام به خودکشی افراد دارای ویژگی های شخصیت مرزی، در درمان باید بیشتر روی ویژگی های ناامیدی و علایم پارانوییدی آنان کار شود و در افرادی که رگه هایی از شخصیت اسکیزوتایپی دارند نیز باید ویژگی سوظن پارانوییدی و اضطراب اجتماعی مورد توجه قرار گیرد پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - ابرازگری، کنترل و دوسوگرایی در ابراز هیجان در افراد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی، اختلال وسواس اجباری و گروه بهنجار
      فاطمه شاهی صدرآبادی زهره خسروی شکوه السادات بنی جمالی
      شماره 32 , دوره 9 , تابستان 1393
      شواهد متقاعد کننده ای وجود دارد که بیانگر نرخ بالای شیوع اختلال شخصیت وسواسی در نمونه های مبتلا به اختلال وسواس اجباری است. بررسی و مقایسه ی سبک های ابراز هیجان با توجه به زیر مجموعه های گوناگون آن، می تواند مشخصه های دو اختلال را روشن تر کرده و شباهت ها و تفاوت آنها را چکیده کامل
      شواهد متقاعد کننده ای وجود دارد که بیانگر نرخ بالای شیوع اختلال شخصیت وسواسی در نمونه های مبتلا به اختلال وسواس اجباری است. بررسی و مقایسه ی سبک های ابراز هیجان با توجه به زیر مجموعه های گوناگون آن، می تواند مشخصه های دو اختلال را روشن تر کرده و شباهت ها و تفاوت آنها را نشان دهد. هدف پژوهش حاضر، مقایسه ی سبک های ابراز هیجان (ابرازگری، کنترل و دوسوگرایی در ابراز هیجان) در افراد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی، اختلال وسواس اجباری و گروه بهنجار بود. بدین منظور، طی یک پژوهش پس رویدادی 43 فرد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی، 41 فرد مبتلا به اختلال وسواس و 30 فرد بهنجار، با غربالگری انتخاب و از نظر وسواس اجباری، اختلال شخصیت وسواسی، ابرازگری هیجان، کنترل هیجانی و دوسوگرایی در ابراز هیجان مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحلیل واریانس، بیانگر تفاوت معنادار گروهها در کنترل و دوسوگرایی ابراز هیجان بود. بنظر می رسد ابرازگری هیجان نه تنها نمی تواند به عنوان شاخصی برای تمایز گروه مبتلا به اختلال وسواس اجباری با اختلال شخصیت وسواسی باشد، بلکه حتی برای تمایز بین گروه بهنجار از بیمار نیز، شاخص مناسبی نیست. این در حالی است که کنترل هیجانی و شدت دوسوگرایی در ابراز هیجان نیز می تواند شاخصی برای تمایز دو اختلال از یکدیگر باشد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر خط پایه الکتروانسفالوگرافی کمی و توجه مستمر کودکان نارسایی توجه/ بیش‌فعالی
      محمد مهدی حسن شاهی فریده یوسفی
      شماره 53 , دوره 14 , پاییز 1398
      پژوهش های انجام شده در حوزه های مختلف بر مبنای عصب روان‌شناختی اختلال بیش فعالی و کمبود توجه تاکید کرده‌اند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش نوروفیدبک بر خط پایه الکتروانسفالوگرافی کمی و توجه مستمر کودکان دچار ADHD بود. برای این منظور، طی یک پژوهش نیمه آزمایشی در قال چکیده کامل
      پژوهش های انجام شده در حوزه های مختلف بر مبنای عصب روان‌شناختی اختلال بیش فعالی و کمبود توجه تاکید کرده‌اند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش نوروفیدبک بر خط پایه الکتروانسفالوگرافی کمی و توجه مستمر کودکان دچار ADHD بود. برای این منظور، طی یک پژوهش نیمه آزمایشی در قالب طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل، 30 کودک مبتلا به ADHD به شیوه‌ی نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی (نوروفیدبک) و گروه نوروفیدبک نما (شرایط پلاسیبو) کاربندی شدند. گروه نوروفیدبک 30 جلسه آموزشی، به مدت 15 هفته و 2 جلسه در هر هفته دریافت کردند. گروهها در ابتدا، در پایان و در پایان و دو ماه بعد از اتمام مداخله، از نظر خط پایه الکتروانسفالوگرافی کمی و عملکرد پیوسته ارزیابی شدند. تحلیل کوواریانس چندمتغیره (مانکوا)، نشان داد که گروه آموزش نوروفیدبک پیشرفت قابل توجهی در خط پایه الکتروانسفالوگرافی کمی و آزمون عملکرد پیوسته در مقایسه با گروه کنترل داشت و این پیشرفت ها در ادامه حفظ شده بود. در گروه آموزش نوروفیدبک فعالیت موج تتا و نسبت امواج تتا/ بتا در نمرات پس آزمون کاهش داشته است و فعالیت موج بتا و ریتم حسی/ حرکتی به صورت قابل توجه ای نسبت به نمره پیش آزمون افزایش یافته بود. همچنین زمان واکنش، خطای حذف و خطای ارتکاب کودکان گروه آموزش در پس آزمون و آزمون پیگیری به طور معنی داری کمتر از گروه نوروفیدبک نما بود. به نظر می رسد آموزش نوروفیدبک، الکتروانسفالوگرافی کمی غیرطبیعی را بهبود می‌بخشدو در بهبود توجه مستمر کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی موثراست. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      8 - رابطه ی راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان و مکانیسم های دفاعی با علایم اختلال شخصیت مرزی
      سهیلا نوحی جعفر حسنی
      شماره 43 , دوره 12 , بهار 1396
      مشخصه‌ی اختلال شخصیت مرزی، بی ثباتی مفرط‌ و ‌فراگیر‌ هیجانات، خودپندار و روابط بین‌فردی و همچنین، تحریک پذیری قابل توجه است. هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ی راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان و مکانیسم های دفاعی با علایم اختلال شخصیت مرزی در جمعیت غیربالینی بود. بدین منظور، چکیده کامل
      مشخصه‌ی اختلال شخصیت مرزی، بی ثباتی مفرط‌ و ‌فراگیر‌ هیجانات، خودپندار و روابط بین‌فردی و همچنین، تحریک پذیری قابل توجه است. هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ی راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان و مکانیسم های دفاعی با علایم اختلال شخصیت مرزی در جمعیت غیربالینی بود. بدین منظور، 396 دانشجوی دختر و پسر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و از نظر نظم جویی شناختی هیجان، شخصیت مرزی و مکانیسم های دفاعی مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحلیل رگرسیونگام به گام نشان داد که افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی نمی‌توانند از مکانیسم‌های دفاعی رشد یافته و بهنجار استفاده کنند و نظم جویی شناختی هیجان، راهبرد ارزیابی مجدد مثبت توانایی پیش بینی مولفه ی تکانشگری شخصیت مرزی را دارد. همچنین، از بین راهبردهای سازش نایافته، راهبرد فاجعه سازی و همچنین از بین مکانیسم های دفاعی نوروتیک، مکانیسم دفاعی تشکل واکنشی مولفه ی علایم تجزیه ای و پارانوییدی وابسته به استرس و از بین مکانیسم های دفاعی رشدنایافته، مکانیسم های دفاعی گذار به عمل، خیال پردازی و پرخاشگری منفعلانه با شخصیت مرزی در ارتباط هستند. یافته ها موید این امر است که بد تنظیمی هیجان و انتخاب مکانیسم های نابهنجار در اختلال شخصیت مرزی موثر است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      9 - چالش‌ها و الگوهای درمان یکپارچه‌نگر مبتنی بر پذیرش و تعهد در اختلال اضطراب اجتماعی
      حمید اسدی مسعود محمدی قاسم نضیری
      شماره 55 , دوره 15 , بهار 1399
      پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی و رهیافت‌های نوین موج سوم رفتاردرمانی بافتارگرا، فهم دقیق‌تری از اختلال اضطراب اجتماعی را فراهم کرده‌اند. پژوهشگران در بررسی سازوکارهای بنیادی این اختلال، به این نتیجه رسیدند که دور شدن از تجربه‌های هیجانی، حس‌های بدنی، افک چکیده کامل
      پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی و رهیافت‌های نوین موج سوم رفتاردرمانی بافتارگرا، فهم دقیق‌تری از اختلال اضطراب اجتماعی را فراهم کرده‌اند. پژوهشگران در بررسی سازوکارهای بنیادی این اختلال، به این نتیجه رسیدند که دور شدن از تجربه‌های هیجانی، حس‌های بدنی، افکار و حوزه‌های ارزشمندانه زندگی، باعث نیرومندسازی انعطاف‌ناپذیری روان‌شناختی در بافت اجتماعی و کارکردهای رفتاری، هیجانی و شناختی درمان‌جویان می‌شود. هدف این پژوهش، بازنگری الگوی شش ضلعی انعطاف‌پذیری روان‌شناختی، درمان مبتنی بر شفقت، روان‌درمانی تحلیلی کارکردی و ماتریکس درمان پذیرش و پایبندی در اختلال اضطراب اجتماعی بود. برای این منظور، طی یک مطالعۀ مروری، مقاله‌های موجود در رابطه با درمان‌ اختلال اضطراب اجتماعی و واژه‌های کلیدی پیوسته با آن، در پایگاه‌های‌ اطلاعاتی اسکوپوس، پابمد و جستجوی گوگل اسکالر، از سال‌های 1995 تا 2020 جمع‌‌آوری شد. نتایج نشان داد الگوی شش ضلعی انعطاف‌پذیری روان‌شناختی و درمان مبتنی بر شفقت در اضطراب اجتماعی موثر است. نتایج این پژوهش از وجود دشواری‌ها در تنظیم هیجان‌ها، حساسیت‌های اضطرابی و انعطاف‌پذیری روان‌شناختی در اختلال اضطراب اجتماعی حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد الگوی یکپارچه‌نگر ماتریکس درمان پذیرش و پایبندی برای اضطراب اجتماعی، نیازمند شواهد پژوهشی‌ بیشتری دارد تا سازوکارها، کیفیت و نتایج درمان‌ مشخص تر شود. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      10 - پیش بینی گرایش نوجوانان به اعتیاد براساس ویژگی های شخصیتی و شیوه های فرزندپروری به منظورارایه ی مدلی برای پیشگیری
      حمزه گنجی مریم رهنمای نمین حسن پاشا شریفی
      شماره 33 , دوره 9 , پاییز 1393
      دوره ی نوجوانی، دوره ی مهمی است که با فرایند شکل گیری هویت همراه است. قسمتی از این فرایند رشدی، خطرجویی است که به شکل رفتارهای جنسی ناسالم، مصرف الکل، سیگار و سایر مواد نشان داده می شود. ویژگی های شخصیتی و سبک های فرزندپروری در دوران حساس نوجوانی می تواند زمینه را برا چکیده کامل
      دوره ی نوجوانی، دوره ی مهمی است که با فرایند شکل گیری هویت همراه است. قسمتی از این فرایند رشدی، خطرجویی است که به شکل رفتارهای جنسی ناسالم، مصرف الکل، سیگار و سایر مواد نشان داده می شود. ویژگی های شخصیتی و سبک های فرزندپروری در دوران حساس نوجوانی می تواند زمینه را برای گرایش به اعتیاد فراهم کند. هدف این پژوهش، ارایه ی مدلی برای پیش بینی گرایش نوجوانان به اعتیاد براساس ویژگی های شخصیتی و سبک های فرزند پروری بود. بدین منظور طی یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی، 500 نفر از دانش آموزان دبیرستان های دخترانه و پسرانه ی شهر قزوین به صورت تصادفی انتخاب و از نظر نگرش به اعتیاد، پنج عامل بزرگ شخصیت و سبک های فرزندپروری مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که بین روان رنجورخویی، بازبودن به تجربه، وجدانی بودن و سبک های فرزندپروری (سهل گیر، مستبد و مقتدر) با نگرش به اعتیاد کلی دانش آموزان رابطه ی معنادار وجود دارد. طبق مدل به دست آمده، با افزایش نمره ی افراد در این متغیرها، شانس مثبت شدن نگرش به مصرف مواد افزایش خواهد یافت. به نظر می رسد که ویژگی های شخصیتی و سبک های فرزندپروری بانگرش به اعتیاد در دانش آموزان دختر و پسر رابطه ی معناداری دارند و می توانند در پیشگیری ازگرایش به اعتیاد موثر باشند. پرونده مقاله
    مقالات در انتظار انتشار

    ابر واژگان

  • صاحب امتیاز
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    مدير مسئول
    سردبیر
    هیئت تحریریه
    دکتر حسن احدی (استاد دانشگاه علامه طباطبایی) دکتر سیدعلی احمدی ابهری (استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌‌ درمانی) دکتر بهروز بیرشک (دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران) دکتر علی دلاور (استاد دانشگاه علامه طباطبایی) دکتر حسن رفیعی (استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی) دکتر زهره سرمد (استاد دانشگاه تهران) دکتر علی‌اکبر سیف (استاد دانشگاه علامه طباطبایی) دکتر عبدالله شفیع‌آبادی (استاد دانشگاه علامه طباطبایی) دکتر فرح لطفی کاشانی (دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن) دکتر جودی کوریانسکی (استاد دانشگاه کلمبیا) دکتر احمد محیط (استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران) دکتر مهرداد نوابخش (استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات) دکتر شهرام وزیری (دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن)
    شاپا: 2008-0824

    دوره انتشار: فصلنامه
    پست الکترونیک
    نشانی
    نشانی: رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، ساختمان 9، دفتر مجله اندیشه و رفتار در روان‌شناسی بالینی صندوق پستی: 189 شماره تماس: 09376646655 (فقط به صورت پیامک) Email: jtbcp@riau.ac.ir
    تلفن
    تلفكس
    کد پستی

    جستجو

    بانک ها و نمایه ها

    آمار مقالات

    آخرین به روزرسانی 22/02/1403